Regler och tävlingsvilkor - Sveriges Papegojförening ©

Till innehåll

Regler och tävlingsvillkor!

Månadensbild regler och tävlingsvillkor
* OBS!! En (1) bild per person och månad.
* I och med att du skickar in ditt bidrag intygar du också att det är du som äger rättigheterna till bilden/bilderna.
* 1.a PRIS
 EJ MEDLEM = ÄRAN
 MEDLEM I SPF = Vinner förutom äran, en mugg med sitt bidrag. Hämtas på friflygningarna eller kan skickas (inom Sverige).
 Bor du utanför Sverige kontakta oss, då du måste betala fraktkostnaden i förskott till oss.

* Tävlingen genomförs, endast de månader när det finns minst 10 bilder. I annat fall flyttar tävlingen fram till kommande månad.
* Bilder du skickat in till ”Månadensbild” är per automatikmed i uttagningen av årets bild. Genomförs endast de år det genomförts minst 6 tävlingar.
* Tips! För att ditt bidrag ska bli så bra som möjligt, se till att du har en bra upplösning på bilden.
Allmänna regler och tävlingsvillkor
När du skickar in bilder/filmer/text till SPF gäller följande:

I och med att du skickar in ditt bidrag intygar du också att det är du som äger rättigheterna till bild/film/text du skickat in samt att ev. personer (på bild, i film eller nämnda i text, har godkänt att materialet publiceras av SPF.

* Sveriges Papegojförening (SPF) äger rätt att publicera och använda inskickat material i sin marknadskommunikation (redaktionellt, kommersiellt och för arkivering), utan ersättning eller ytterligare information till personen bakom det inskickade materialet.

* Juryn i SPF:s tävlingar består av SPF-utvalda personer i varje enskild tävling. Juryns beslut kan inte överklagas. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Styrelsen, Sveriges Papegojförening